DISCLAIMER: The European Commission support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents which reflects the views only of the authors, and the National Agency and Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.
Grădinița nr.1 Pantelimon, coordonatorul proiectului european ERASMUS + KA226 ”Seize The Digital Time”
Grădinița nr.1 Pantelimon a lansat pe 1 martie 2021, proiectul european ERASMUS KA2 ”Seize The Digital Time” – un parteneriat strategic pentru susținerea schimbului de bune practici în domeniul școlar, proiecte între grădinițe și școli.
- Erasmus+ este noul program al Uniunii Europene în domeniul educaţiei, formării profesionale, tineretului și sportului. Acesta este structurat ȋn trei acțiuni – cheie: ”Mobilitatea persoanelor”, ”Cooperare pentru inovare şi schimb de bune practici” și ”Sprijin pentru reformarea politicilor”. În cadrul acţiunii – cheie 2 se află și parteneriatele strategice pentru susținerea schimbului de bune practici în domeniul școlar, proiecte doar între școli. Proiectele de parteneriat strategic în domeniul școlar îşi propun să sprijine dezvoltarea, transferul şi/sau implementarea de practici inovatoare, precum şi implementarea de iniţiative comune cu scopul promovării, cooperării, ȋnvăţării reciproce (peer learning) şi schimbului de experienţă la nivel european, oferă posibilitatea organizațiilor implicate să lucreze la nivel transnațional, împărtășind și confruntând idei, practici sau metode de lucru, producând de asemenea rezultate tangibile.
- Erasmus+ este noul program al Uniunii Europene în domeniul educaţiei, formării profesionale, tineretului și sportului. Acesta este structurat ȋn trei acțiuni – cheie: ”Mobilitatea persoanelor”, ”Cooperare pentru inovare şi schimb de bune practici” și ”Sprijin pentru reformarea politicilor”. În cadrul acţiunii – cheie 2 se află și parteneriatele strategice pentru susținerea schimbului de bune practici în domeniul școlar, proiecte doar între școli. Proiectele de parteneriat strategic în domeniul școlar îşi propun să sprijine dezvoltarea, transferul şi/sau implementarea de practici inovatoare, precum şi implementarea de iniţiative comune cu scopul promovării, cooperării, ȋnvăţării reciproce (peer learning) şi schimbului de experienţă la nivel european, oferă posibilitatea organizațiilor implicate să lucreze la nivel transnațional, împărtășind și confruntând idei, practici sau metode de lucru, producând de asemenea rezultate tangibile.
- Din dorința de a descoperi practicile altor instituții europene din domeniul educației la distanță, am cunoscut cinci cadre didactice din Europa pe platforma e-twinning cu care aveam ceva în comun: școlile din care provenim au preșcolari și elevi care nu au un acces facil la învățământul online, elevi cu rezultate mai puțin satisfăcătoare la învăţătură și elevi cu CES care întâmpină probleme în utilizarea instrumentelor educaționale digitale. Acestora li s-a adaugăt faptul că există și părinți care întâmpină dificultăți în a-i sprijini pe copii în acest proces de învățare online. Astfel, am identificat nevoile tuturor participanților, născându-se ideea unui proiect care să creasă comunicarea și cooperarea între profesori, copii și părinți cu scopul de a crește calitatea învățării în mediul online.
- Având în vedere necesitatea și noutatea în abordarea temei, am prezentat în cadrul consiliilor profesorale ale Grădiniței nr.1 Pantelimon ideea unui parteneriat Erasmus +. Ulterior am gândit proiectul, l-am scris, ne-am ales partenerii și am aplicat în vederea obţinerii unui grant. În luna februarie 2021 am aflat rezultatul evaluării: APROBAT. Grădinița noastră este, așadar, începând cu 1 martie 2021, coordonatoarea proiectului ”SEIZE THE DIGITAL TIME”, nr. de referinţă 2021-1-RO01-KA226-SCH-095618, care se va derula pe parcursul a doi ani. Instituțiile de învățământ implicate sunt din România (coordonator), Turcia, Italia, Cehia și Grecia (parteneri). Acest proiect va reprezenta, pentru fiecare participant o oportunitate de a-și dezvolta abilitățile digitale, creativitatea și motivația în procesul de educație la distanță, lucru care va conduce la creșterea calității învățării. Prin intermediul acestui proiect vom pune accent pe creșterea motivației grupurilor defavorizate de a participa la educația online, de a beneficia de o educație de calitate superioară.
- ,,Profesorii se vor familiariza cu sisteme educaționale europene, metode inovatoare de predare online cu ajutorul întâlnirilor de proiect transnaționale, vor face schimb de idei. Totodată, își vor îmbunăţăți competenţele de exprimare în limba engleză și competenţele TIC, li se va dezvolta sentimentul de apartenență la comunitatea europeană și vor intra în contact cu diferite culturi și moduri de gândire. Ne așteptăm ca personalul grădiniței să devină mai interesat de parteneriatul European, de participarea și initierea altor proiecte europene.” ne-a declarat prof. Ionescu Ramona, coordonatorul proiectului ”SEIZE THE DIGITAL TIME”.
- Cadrele didactice care fac parte din echipa României sunt: prof. Liscan Mariana (director), prof. Ionescu Ramona (responsabilul proiectului, coordonator), prof. Dumitrescu Aurelia, prof. Barbu Georgeta, prof. Bantaș Maria, prof. Rusu Alexandra, prof. Enache Silvia.
- În perioada 25 – 28 august 2021, Grădinița nr 1 Pantelimon a fost gazda lansarii proiectului Erasmus+ cu titlul Seize the digital time. Avem parteneri din țări europene, parteneri alături de care vom duce la bun sfârșit acest proiect în care toți am pus suflet si muncim cu drag, fiind si primul proiect scris, câștigat și coordonat de grădinița noastră. Acest proiect a fost conceput pentru a veni in sprijinul profesorilor, elevilor si parintilor care au întâmpinat dificultăți in adaptarea la învâțământul online. Obiectivul principal al proiectului este creșterea motivației cadrelor didactice, elevilor si părinților pentru învățământul la distanță.
- Scopul proiectului nostru este de a crește motivația personalului didactic din școli și grădinițe, elevi și părinți și creșterea calității mediului de predare și învățare la distanță.
- Sunt 6 țări participante România, coordonatorul, Turcia (2 școli din diferite orașe, o grădiniță și o școală secundară), Italia, Grecia și Republica Ceha.
- Principalul obiectiv al proiectului este creșterea motivației pentru educația la distanță a elevilor, cadrelor didactice și a competențelor personalului școlar prin formare europeană și națională, seminarii, ateliere (despre educație la distanță, instrumente Web 2.0, agresiune cibernetică, materiale digitale inovatoare și calitative și lecții online).
- Vom crea o broșură cu un număr ISBN, incluzând planuri de lecție și activități pregătite pentru învățarea online. Vom avea un atelier despre materiale digitale inovatoare și calitative.
- Acest lucru le va permite profesorilor să ajungă mai ușor la materiale corespunzătoare învațământului la distanță. Vom organiza seminarii pentru părinți în fiecare școală parteneră pentru a-i informa despre sistemul de educație la distanță și despre rolul lor în acest sistem de invățămînt. Se vor desfășura 6 lecții online, utilîzând platforma digitală Zoom, astfel încât toți elevii țărilor partenere vor avea ocazia să încerce activitățile și materialele de lecție pregătite de către profesorii noștri în timpul activităților proiectului.
- Profesorii, elevii și părinții își vor dezvolta competențele digitale, vor fi mai familiarizați și vor conștientiza importanța educației la distanță și digitalizarea sistemului de invățământ.
Pandemia provocată de coronavirus ne-a schimbat fundamental felul în care trăim. În întreaga Europă, au fost afectate toate domeniile, de la muncă la petrecerea timpului liber și călătorii. Nici sectorul educației nu a fost ferit de consecințe. Timp de luni de zile pe durata izolării, școlile, colegiile și universitățile și-au închis porțile, iar cursurile online au devenit noua normalitate. Însă educația nu se oprește la poarta școlii, iar educatorii de pretutindeni au făcut tot ce le stă în putință pentru a se asigura că elevii și studenții nu rămân în urmă.
Educația, așa cum o știm, nu va mai fi niciodată la fel. Trebuie să formăm cadrele didactice pentru a le permite să utilizeze tehnologia de învățare la distanță, astfel încât să putem oferi o educație mai bună, mai sigură, mai accesibilă și mai atractivă pentru beneficiarii educației.”
Pentru a veni in sprijinul nostru, al profesorilor, partenerii din Grecia, alaturi de care derulam proiectul nostru de suflet, Seize the digital time, au organizat LTT ul WEB2TOOLS, eveniment ce a avut loc la scoala Aristotelio, din Serres, Grecia, in perioada 3-9 octombrie 2021.In aceasta mobilitate au participat reprezentanti ai tuturor tarilor participante la proiect(Romania, Italia, Turcia, Cehia ).
Logica firească a evoluției umane demonstrează că omul, ca ființă rațională, este sensibil la tot ce înseamnă mediu, relații cu cei din jur, privit ca însuși creuzetul în care acesta se formează și evoluează.
Suntem înconjurați de evenimente, persoane, lucruri care-și pun amprenta într-un mod semnificativ asupra noastră. Când afirm acest lucru, gândul îmi zboară incontestabil la una dintre experiențele inedite care mi-au marcat viața într-un sens pozitiv: coordonarea si participarea proiectului Erasmus+,Seize the digital time!”. Consider că Erasmus este mult mai mult decât un program; este o posibilitate de a privi lumea cu alți ochi, de a simți și de a descoperi noi emoții.
Anul acesta, atât pentru noi, cât și pentru educabilii din întreaga Europă, zilele de 15, 16 și 17 octombrie 2021, vor avea o însemnătate aparte: prilejul de a sărbători dezvoltarea competențelor lingvistice, a celor digitale și noile legături interumane, mai exact celebrarea celei de-a 5 a ediții „#Erasmus
În perioada 14-16 octombrie 2021, Gradinita Nr. 1 va participa la cea de cincea ediție a Erasmus Days, alături de câteva mii de organizații și instituții din Europa și din întreaga lume.
In acest an, a cincea ediție a #ErasmusDays se va concentra pe obiectivele noului program Erasmus + 2021-2027, care acorda prioritate temelor incluziunii, protecției mediului, transformării digitale și participării la viața democratică, proiectul Seize the digital time, pe care noi il derulam avand tocmai una dintre aceste teme, educatia digitala.
Gradinita noastra va marca această sărbătoare prin organizarea unui workshop in care prescolarii institutiei noastre vor crea logo-ul proiectului pe care noi il desfasuram in aceasta perioada, vor deslusi pas cu pas tainele educatiei online prin organizarea de ateliere de lucru echipate pentru jocuri si activitati online.
Evenimentul ”Erasmus –Step by step in digital education”, se va desfasura în perioada 14-16 octombrie, la sediul institutiei noastre, iar la eveniment vor participa cadre didactice si copii din gradinita noastra.
Prima intalnire intermediara din cadrul proiectului SEIZE THE DIGITAL TIME, a avut loc in Cehia, Karvina, in perioada 2-6 mai 2022. La aceasta intalnire de proiect au participat cate 2 profesori din fiecare scoala, iar procedura de selectie a participantilor a fost realizata conform criteriilor stabilite si fiecare membru al echipei de proiect a beneficiat de sanse egale pentru a putea participa la aceasta mobilitate.
Scopul acestei intalniri a fost acela de a vedea intreg procesul de derulare al activitatilor prevazute in proiect si analiza amanuntita a acestora. De asemenea, s-a discutat despre urmatorul LTT care va avea loc in Turcia, Eskșehir. S-a decis programul detaliat al cursului si toate aspectele ce tin de transportul, cazarea si asigurarea participantilor la aceasta mobilitate.
Tot in cadrul acestei intalniri din Cehia, am stabilit si detaliile unui Workshop despre lectiile digitale si materialele inovative, care va fi organizat in fiecare tara partenera. In ultima zi a intalnirii cu partenerii nostri de proiect, am stabilit si termenele la care vom finaliza celelalte obiective tangibile ale proiectului nostru.
În cadrul proiectului european Erasmus + KA2 „Seize The Digital Time”, pe care Grădinița nr. 1 Pantelimon îl coordonează, în urma întâlnirii din România cu țările partenere s-au stabilit melodii pentru crearea unui cor digital și fiecare țară a început să exerseze melodiile cu elevii săi.
Membrii echipei de proiect din Grădinița nr. 1 Pantelimon au ales melodia „Doamne, ocrotește-i pe români!”, deoarece au considerat ca acesta este un cântec tradițional și educativ pentru România. În cadrul acestei activități a fost acordată o mare atenție decorului și costumației copiilor, sala a fost decorată cu obiecte tradiționale iar copiii au creat tricolorul României prin culorile în care au fost îmbrăcați (roșu , galben și albastru).
Toate cadrele didactice din grădiniță s-au implicat în realizarea acestei activități, care reprezintă unul dintre obiectivele tangibile din cadrul proiectului „Seize The Digital Time”, au inclus în programul educațional desfășurat cu preșcolarii învățarea cântecului „Doamne, ocrotește-i pe români!”.
Astfel a fost realizat obiectivul din cadrul proiectului european Eramus+ , echipa de proiect a organizat un cor digital pentru a intona cântecul „Doamne, ocrotește-i pe români!”, la această activitate au participat 90 de preșcolari, dintre care 44 baieți și 46 fetițe. Cântecul a fost înregistrat audio-video și distribuit pe site-ul proiectului, canalul de Youtube și alte rețele sociale.
Unitatea De Învățământ A Participat La Al Doilea Curs Din Cadrul Proiectului,, Playing With The Past, Improving With The Future” Nr. 2021-1-RO01- KA220-SCH-000027772
Grădinița noastra este o unitate de învățământ modernă, care are ca prioritate sprijinirea învățământului preșcolar prin integrarea copiilor, indiferent de cultură, limbă, obiceiuri, tradiții și mediul din care provin.
Trei cadre didactice de la Gradinița nr.1 Pantelimon au participat la al doilea eveniment de formare din cadrul celui de-al doilea proiect european Erasmus + ,,Playing with the past, Improving with the future”, eveniment care a fost sustinut de Educom+, o organizatie nonguvernamentala din Karditsa, Grecia, in perioada 29 mai- 2 iunie 2022.La acest eveniment au participat cate 3 profesori din cele șase țări europene participante: România, Franța, Grecia, Turcia, Portugalia și Italia.
Tema cursului a fost legata incluziune și diversitate în toate domeniile educației. Această activitate de formare este direct legată de scopul general al proiectului nostru, care este de a crește incluziunea și diversitatea în instituțiile noastre. Personalul didactic și-a extins cunoștințele teoretice despre incluziunea și diversitatea în educație. Pe măsură ce au analizat exemplele de bune practici, ei sunt capabili să folosească diferite tehnici și metode în clasele lor pentru a crea o atmosferă incluzivă.
În cadrul proiectului, ne-am axat pe ideea că jocurile au o putere magică de a aduce copiii împreună, indiferent de vârstă, religie și cultura acestora. Jocurile au o caracteristică incluzivă, ce nu lasă pe nimeni în urmă. Copiii, majoritatea timpului liber şi nu numai, şi-l petrec jucându-se. Jocul reprezintă pentru copii o modalitate de a-şi exprima propriile capacităţi. Prin joc, copilul capătă informaţii despre lumea în care trăieşte, intra în contact cu oamenii şi cu obiectele din mediul înconjurător şi învaţă să se orienteze în spaţiu şi timp, iar toate aceste aspecte au fost cuprinse in cadrul cursului denumit PLAY IN THE FOREST.
Incluziunea inseamna un efort al fiecaruia de a vedea in fiecare si in toti , semeni care au o valoare proprie, semeni in ai caror ochi se reflecta, la randul ei, propria noastra valoare.
Educatia incluziva aduce toti copiii la un loc, in aceeasi comunitate, îi ajuta sa se simta bine, sa se simta iubiti, pretuiti, apreciati, sprijiniti si stimulati in aceasi masura, pentru a ajunge la dezvoltarea deplina a propriului potential.
Acest articol a fost realizat în colaborare cu prof. Ramona Ionescu, coordonator proiect și prof. Mariana Liscan, în calitate de director.
Intalnirea finala din cadrul proiectului SEIZE THE DIGITAL TIME, proiect cu numarul KA226-SCH-095618, a avut loc in Turcia, Samsun, in perioada 5-9 decembrie 2022. La aceasta intalnire de proiect au participat cate 2 profesori din fiecare scoala, iar procedura de selectie a participantilor a fost realizata conform criteriilor stabilite si fiecare membru al echipei de proiect a beneficiat de sanse egale pentru a putea participa la aceasta mobilitate.
Scopul acestei intalniri a fost acela de a vedea intreg procesul de derulare al activitatilor prevazute in proiect si analiza amanuntita a acestora. Toti partenerii au indeplinit sarcinile prevazute in proiect si au pus la punct modalitatea de realizare a celorlalte obiective. De asemenea, s-a discutat despre realizarea raportului final al proiectului , ultimul din cadrul acestui proiect,despre datele care trebuie furnizate coordonatorului de catre fiecare partener.
Tot in cadrul acestei intalniri din Italia, s-a desfasurat si o ceremonie de acordare a diplomelor de participare la aceasta intalnire finala, am stabilit si termenele la care vom finaliza celelalte obiective tangibile ale proiectului nostru.
Mariana Liscan, Director
Ionescu Ramona, coordonator proiect
Gradinita nr 1, a sustinut Marti, 13.12.2022, o videoconferinta cu tema Education Technology and Gamification. Videoconferinta a avut loc pe platforma Zoom, iar la aceasta activitate din cadrul proiectului Erasmus+ Playing with the past, improving with the future, proiect cu nr 2021-1-RO01- KA220-SCH-000027772, au participat peste 20 de institutii de invatamant din intreaga Europa.
Videoconferinta a fost tinuta de prof. Ionescu Ramona, coordonatorul acestui proiect finantat din fonduri europene.La elaborarea materialului necesar au contribuit prof. Liscan Mariana si prof. Bantas Maria.
In cadrul acestei videoconferinte, profesorilor le-au fost furnizate informatii importante, informatii care pot fi folosite in procesul educational din fiecare tara.
Tema videoconferintei este actuala si trebuie implementata in cat mai multe scoli din Europa, deoarece gamificarea si folosirea tehnologiei in educatie va creste motivatia de invatare si va dezvolta spiritul de echipa al elevilor si profesorilor din fiecare scoala care va implementa si va folosi aceste tehnici si idei noi.
Mariana Liscan, Director
Ionescu Ramona, coordonator proiect
Bantas Maria, Profesor inv. presc
Cea de a doua intalnire intermediara din cadrul proiectului PLAYING WITH THE PAST, IMPROVING WITH THE FUTURE, proiect cu numarul KA220-SCH-000027772, a avut loc in Turcia,Zonguldak, in perioada 1-5 mai 2023. La aceasta intalnire de proiect au participat cate 2 profesori din fiecare scoala, iar procedura de selectie a participantilor a fost realizata conform criteriilor stabilite si fiecare membru al echipei de proiect a beneficiat de sanse egale pentru a putea participa la aceasta mobilitate.
Scopul acestei intalniri a fost acela de a vedea intreg procesul de derulare al activitatilor prevazute in proiect si analiza amanuntita a acestora. Toti partenerii au indeplinit sarcinile prevazute in proiect si au pus la punct modalitatea de realizare a celorlalte obiective. De asemenea, s-a discutat despre urmatoarea intalnire, ultima din cadrul acestui proiect, care va avea loc in Romania, in perioada 21-27 mai 2023. S-a decis programul detaliat al intalnirii si toate aspectele ce tin de transportul, cazarea si asigurarea participantilor la aceasta mobilitate.
Tot in cadrul acestei intalniri din Turcia,s a discutat si despre ultima intalnire de proiect, care va avea loc in luna octombrie, in Italia, Taranto. In ultima zi a intalnirii cu partenerii nostri de proiect, am stabilit si termenele la care vom finaliza celelalte obiective tangibile ale proiectului nostru.
La aceasta intalnire, au participat prof. Ionescu Ramona, coordonatorul proiectului si prof. Bantas Maria, membru al echipei de proiect.
Erasmus+ Proactive and Digital Environmental Approach, 2023-1-TR01-KA210-SCH-000157264 Grădiniţa noastră este partener în proiectul Erasmus+ Proactive and Digital Environmental Approach, proiect cu nr. 2023-1-TR01-KA210- SCH-000157264. Scopul proiectului nostru este de a spori competenţele cadrelor didactice, copiilorşi administratorilor din toate instituţiile participante şi mediul imediat al acestor persoane (familie şi rude) şi de a le permite să fie ecologişti proactivi. Pentru a atinge acest obiectiv, o serie de activităţi vor fi desfăşurate în cadrul proiectului.
Prima întâlnire a avut loc în Cehia, Praga, organizaţia gazdă fiind EDUCANET SCHOOL, în perioada 11-15 martie, iar la această întâlnire au participat prof. Ionescu Ramona, care este şi coordonatorul echipei de proiect din grădiniţa noastră şi prof. Micu Cristina. În perioada 16-20 aprilie, grădiniţa noastră a fost gazda partenerilor din Turcia şi Cehia, care au participat la cea de a doua întâlnire. Priorităţile selectate în cadrul proiectului şi legătura acestora cu obiectivele proiectului nostru sunt: Combaterea mediului şi a schimbărilor climatice, Mediu şi schimbări climatice, Valori comune, responsabilitate civică şi participare, Dezvoltarea pregătirii, rezilienţei şi capacităţii digitale, Aptitudini şi competenţe digitale, Conţinut, tehnologii şi aplicaţii digitale. În proiectul nostru, scopul este de a face participanţii să fie ecologişti proactivişisă-şisporească cunoştinţele în toate domeniile legate de mediu.
Grădiniţa nr. 1 – Grădiniţă Europeană, prin Acreditarea cu nr. 2022-1-RO01-KA120-SCH000100868 Suntem extrem de bucuroşi să vă anunţăm că unitatea noastră a obţinut acreditarea şi titlul de Şcoală Acreditată Erasmus! Acest lucru înseamnă că activităţile noastre educaţionale şi metodologia de învăţare au fost recunoscute la nivel european, ca fiind de cea mai bună calitate. Această acreditare va permite copiilor noştri să se bucure de oportunităţi unice de învăţare şi dezvoltare, prin participarea la proiecte europene şi prin colaborarea cu alte şcoli acreditate din Europa. Cu acest prilej dorim să mulţumim cadrelor didactice implicate în obţinerea acestei acreditări, părinţilor şi autorităţilor locale pentru susţinere şi încredere!!!














































































































































































































